قدم اول

اصول طراحی گرافیک را یاد بگیرید

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، ابتدا به درک کاملی از اصول طراحی نیاز دارید. یک طرح خوب با‌دقت کامل طراحی شده‌است. این امر مستلزم برنامه‌ریزی زیادی است و نیاز به تخصص در به‌کارگیری تئوری و اصول طراحی دارد.

طراحان گرافیک باید عناصری مانند خطوط، رنگ، شکل، فضا، بافت، تایپوگرافی، مقیاس، تسلط و تاکید و هارمونی را در نظر بگیرند.

همه این عناصر بر طراحی اثر می‌گذارند و می‌توانند احساس مخاطب را شکل دهند.

قدم دوم

در دوره‌‌ی طراحی گرافیک ثبت نام کنید

دوره طراحی گرافیک به شما اصول طراحی را می‌آموزد و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را از طریق کار بر روی پروژه‌ها ایجاد کنید. دوره‌های طراحی گرافیک همچنین شما را با مربیان و افرادی هم‌نظیر شما آشنا می‌کند که با رشد حرفه ای خود بسیار ارزشمند خواهد بود .

اکثر دوره‌های طراحی گرافیک موضوعاتی مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، چیدمان و ابزارها و نرم افزارهای طراحی گرافیک را پوشش می‌دهند. بسته به عمق، برخی از دوره‌ها همچنین درمورد تاریخچه طراحی گرافیک، یوزر اکسپرینس (UX) و اصول طراحی وبسایت به شما آموزش می‌دهند.

گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از دوره‌های آموزشی ساختاریافته گرفته تا دوره‌های آنلاین که انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند. کسی را پیدا کنید که با برنامه و اولویت‌های یادگیری شما کار کند.

قدم سوم

ابزارهای کلیدی طراحی گرافیک را یاد بگیرید

ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده می‌کنند. معمولا آنها با نرم افزارهای طراحی گرافیکی کار می‌کنند. نرم افزارهای Adobe Creative Cloud استاندارد اکثر طراحان گرافیک است.

شما با Adobe Photoshop , Adobe InDesign , Illustrator آشنا خواهید شد، زیرا اکثر کارهای طراحی را می‌توان از طریق این ابزارها ایجاد کرد. راهنماهای کاربری و منابع آموزشی زیادی به طور گسترده در دسترس هستند. برای شروع، ممکن است بخواهید نگاهی به مجموعه آموزش‌های Adobe بیندازید، برای دانلود ابزارهای گرافیکی کلیک کنید.

قدم چهارم

روی پروژه‌های خود کار کنید تا مهارت‌های طراحی گرافیک خود را توسعه دهید.

پس از اینکه به دانش درمورد اصول و ابزارهای طراحی گرافیک مجهز شدید، زمان تمرین فرا رسیده است. بهترین راه برای رشد مهارت‌ها و تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی این است که روی پروژه‌های طراحی خود کار کنید.

برای شروع، می‌توانید تبلیغات و لوگوهای اختگی برای شرکت‌های واقعی یا ساختگی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های موجود یک شرکت را انتخاب کنید و طراحی جدیدی ایجاد کنید. این تمرین خوبی برای شناسایی و طراحی برای مخاطبان هدف است.

گزینه دیگر این است که با شرکت‌های غیر انتفاعی یا برندهای محلی داوطلب شوید. مهارت‌های طراحی خود را به این سازمان‌ها ارائه دهید تا تمرین بیشتری داشته باشید همچنین تجربه دنیای واقعی کسب کنید.

قدم پنجم

یک پورتفولیو برای نمایش کارهای طراحی گرافیکی خود ایجاد کنید

یک نمونه کار قوی برای هر طراح گرافیک ضروری است. پورتولیوی شما می‌تواند شامل پروژه‌هایی باشد که برای یک دوره تکمیل کرده‌اید و همچنین پروژه‌های شخصی یا کاری. بر کیفیت و کمیت تمرکز کنید. نمونه کارها اولین برداشتی است که کارفرمایان یا مشتریان بالقوه خواهند دید، بنابراین کاری را انتخاب کنید که مهارت‌ها و علایق طراحی شما را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید